22 Ekim 2014 Çarşamba

Bugünün Tarihini Bir Yere Not Almanız Gerekebilir

                Evet, doğru duydunuz; bugünün tarihini bir yere not almanız gerekebilir. Sandalyeye kıçımı yapıştırıp, klavyeyi dövmeye başladım, ve siz! Bunları okuyorsanız eğer, arka sayfaları bin bir mutsuzlukla dolacak olan takviminizi açın ve bugünü işaretleyin.

                Siz sıcak yataklarınızda, lüks arabalarınızda, deniz manzaralı villalarınızda, villa manzaralı yatlarınızda ve yat manzaralı soğuk banklarınızda elinizde şarapla bu yazıyı okuduğunuzda ben muhtemelen dünyayı dolaşmış olacağım. Görülmeyeni görmüş, yaşanmayanı yaşamış; yapılmaması gereken her şeyi en az iki kez yapmış olacağım. Bugünün tarihini bir yere not alın. Sizden basit bir şey istedim, uygulayıp uygulamamak size kalmış. Takvimdeki bir günü yuvarlak içine almak, sadece götünüzdeki yağı biraz eritir.

                Bunu yaptıysanız ve devamında ne olacağını merak ediyorsanız gelişmeler için magazin haberlerini ve annelerinizin telefon rehberlerini kontrol edin. Yatak odasındaki dolabı, yatakların altını, balkonu, banyoyu, küveti, diş macunu tüpünün içi; hatta diş fırçalarını bile kontrol edin. Muhtemelen benden bir iz bulacaksınız. Çünkü bu gece, değersiz dostlarım; tüm tanıdıklarınızın ve onların tanıdıklarının, tüm sevdiklerinizin ve onların sevdiklerinin, tüm nefret ettiklerinizin ve onların nefret ettiklerinin, benden nefret edenlerin ve onların nefret ettiklerinin, ve geri kalan tüm insanlığın üzerinden, içinden, dudaklarının ve dişlerinin arasından geçeceğim.


                Kısa bir yazı olacak bu. Ne kadar sürede yazıldığını bilmeyeceksiniz. Belki de dünyayı dolaştım ve döndüm. Belki gitmedim. Belki her şeyi şimdi yazmaya başladım. Bütün bu saçmalığı hazırlamak için yıllardır hazırlanıyor da olabilirim. Asla bilemeyeceksiniz; çünkü sizi uyardığım zaman takviminize küçük bir işaret koyma zahmetinde bulunmadınız ve siz bu yazıyı zaten hiç okumadınız!


Yaza Mazar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder